jkkk jln pgkln 2013-2014

jkkk jln pgkln 2013-2014

Jkkk jalan pengkalan slide show

Your Slideshow Title Slideshow: Shafiqah’s trip from Pinang, Malaysia to Bukit Mertajam (near Butterworth) was created by TripAdvisor. See another Butterworth slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Rumah Terbuka Aidilfitri 2012

JKKK Movie 2012

Jumaat, 29 April 2011

Banjir Kilat Sekitar Dun Bukit Tengah











Jumaat,29 April 2011,Beberapa kampung di kawasan JKKK JALAN PENGKALAN telah dilanda banjir kilat.Hujan lebat yang mencurah-curah sejak jam 4pagi (29hbApril2011) mengakibatkan longkang,parit serta sungai tidak dapat menampung arus air yang banyak .
Menurut En.Loganathan Ahli JKKK Kampong Dock,banjir kilat kali ini merupakan yang paling teruk dalam sejarah pada tahun ini.Antara kawasan yang di landa banjir kilat kali ini ialah Kampong Tok Panjang,  Kampong Permatang Batu,Kampong Dock,Jalan Pengkalan dan Kampong Bersatu. 
Banjir ini turut dirasai sekitar kawasan DUN Bukit Tengah dan Seluruh kawasan Bukit Mertajam.keadaan trafik juga tidak terkawal.

Air banjir mulai surut sejak jam 5petang tadi.

BANTUAN
Pengerusi En.Ahmad Husin serta beberapa orang Ahli JKKK bertungkus lumus membantu mangsa-mangsa banjir dari pagi jam 4pagi hingga 6petang.Turut membantu Pegawai Daerah serta penghulu Fuad.
Sebanyak 150 bungkus nasi di salurkan secara peribadi oleh YB Ong Chin Wen Kepada mangsa banjir.