jkkk jln pgkln 2013-2014

jkkk jln pgkln 2013-2014

Jkkk jalan pengkalan slide show

Your Slideshow Title Slideshow: Shafiqah’s trip from Pinang, Malaysia to Bukit Mertajam (near Butterworth) was created by TripAdvisor. See another Butterworth slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Rumah Terbuka Aidilfitri 2012

JKKK Movie 2012

Jumaat, 8 Julai 2011

91 individu dilarang masuk Kuala Lumpur

KUALA LUMPUR - Penganjur Gabungan Pilihan raya Bersih dan Adil (Bersih), Datuk S Ambiga, Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali dan Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN), Khairy Jamaluddin, adalah antara 91 individu yang dilarang memasuki Kuala Lumpur, Sabtu ini.

Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh Ishar Singh berkata, perintah itu diperolehi daripada Mahkamah Majistret mengikut Seksyen 98 Kanun Prosedur Jenayah iaitu 66 daripada Bersih, 14 daripada Perkasa dan 11 daripada Himpunan Patriot.

Amar Singh berkata, perintah larangan ini adalah untuk mengelakkan daripada perbuatan yang boleh mengganggu ketenteraman awam atau mendatangkan bahaya kepada nyawa atau keselamatan manusia.

“Jika engkar mereka boleh ditangkap mengikut Seksyen 188 Kanun Keseksaan dan boleh dikenakan hukuman penjara selama enam bulan,” katanyapada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur, semalam.

Beliau berkata, perintah mahkamah yang diperoleh polis semalam turut memperuntukkan tindakan menahan serta merta mereka yang disenaraikan itu jika berada di kawasan larangan tersebut pada hari berkenaan.

Menurutnya, polis menerima maklumat hasil siasatan dan risikan dilakukan terdapat beberapa kumpulan akan berkumpul di sekitar ibu kota.

“Kesemua 91 orang ini tidak dibenarkan memasuki dan berada di lokasi-lokasi tertentu di ibu negara dari jam 8 pagi hingga 6 petang,” katanya.

Menurutnya, polis akan mengedarkan perintah larangan tersebut melalui penghantaran terus berdasarkan alamat individu serta melalui akhbar tempatan.

Katanya, beliau menyeru supaya orang ramai tidak berada di beberapa lokasi di sekitar ibu negara pada Sabtu ini bagi mengelakkan kesesakan lalu lintas.

Dalam perkembangan berasingan, Amar Singh berkata, polis sedang meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) bagi mengesan dalang yang terlibat meletakkan bungkusan mengandungi senjata berbahaya, kemeja T Bersih, bahan letupan ‘molotov koktail’, mercun bola dan topeng muka dipercayai berkaitan dengan perhimpunan haram tersebut di tiga lokasi di ibu kota awal pagi Isnin lalu.