jkkk jln pgkln 2013-2014

jkkk jln pgkln 2013-2014

Jkkk jalan pengkalan slide show

Your Slideshow Title Slideshow: Shafiqah’s trip from Pinang, Malaysia to Bukit Mertajam (near Butterworth) was created by TripAdvisor. See another Butterworth slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Rumah Terbuka Aidilfitri 2012

JKKK Movie 2012

Ahad, 8 Mei 2011

Penduduk bergelap 30 minit




PERAI – Penduduk di sekitar Perai dan Seberang Jaya terpaksa bergelap kira-kira 30 minit, malam kelmarin, apabila salah satu alat ubah pembumian (Earthing Transfomer) milik Tenaga Nasional Berhad (TNB) terbakar. 

Kejadian berlaku sekitar jam 7.55 malam di pencawang masuk utama TNB Bukit Tengah, Jalan Baru, di sini. 

Saksi, Azizi Md Desa, 18, berkata, dia sedang melepak bersama beberapa rakan berhampiran kawasan itu sebelum terdengar bunyi letupan sebanyak dua kali. 

Dia yang terkejut kemudiannya mencari punca bunyi itu dan terlihat percikan api berwarna biru keluar dari tengah-tengah pencawang. 

“Kami semua takut melihat keadaan api ketika itu dan sejurus kemudian kami lihat jentera bomba dan TNB datang ke sini,” katanya. 

Sementara itu, jurucakap TNB ketika ditemui berkata, pihaknya dimaklumkan mengenai kejadian kira-kira jam 8 malam sebelum bergegas ke lokasi bersama beberapa kakitangan. 

Katanya, bekalan dapat dipulihkan semula ke semua kawasan terjejas dalam masa 30 minit, begitu pun enggan mengulas mengenai punca sebenar kebakaran. 

“Kawasan yang terjejas adalah sekitar kawasan perindustrian Perai, Seberang Jaya dan kawasan sekitar, namun, ia berjaya dipulihkan 100 peratus sejurus kemudian. 

“Kerja membaik pulih alat berkenaan akan dilakukan esok (semalam) dengan jumlah kerugian tenaga lebih dari 60 megawatt,” katanya. 

Sementara itu, Ketua Balai dari Balai Bomba Perai, ‘Aazelan Hassan berkata, tiga jentera, masing-masing dua dari Balai Perai dan satu dari Perda dengan kekuatan 18 anggota bergegas ke lokasi sejurus menerima panggilan daripada orang awam pada jam 7.57 malam. 

Beliau berkata, pihaknya tidak mempunyai kesukaran untuk memadam kebakaran berikutan keadaan api tidak begitu serius. 

“Api dapat dikawal pada jam 8.24 malam dan padam sepenuhnya 30 minit kemudian. 

“Jumlah kerugian dan punca kebakaran masih dalam siasatan,” katanya.